Nappal gyorsnak, erősnek kell lennie (nem véletlen, hogy reggel szabadul fel a tesztoszteron), az éjszaka pedig a nyugodt regeneráció időszaka (ilyenkor szabadulnak fel például a növekedési hormonok). Nem véletlen tehát, hogy jetlag-ben szenvedve fáradtnak és levertnek érezzük magunkat.

Szerencsére a szem a fényviszonyok váltakozásáról értesíti a hipotalamuszban található, a napi ritmust hormonok útján irányító központot (nucleus suprachiasmaticus), így ha lassan is, de képesek vagyunk alkalmazkodni a világos-sötét fázis eltolódásához.
Nyugatra utazva általában könnyebb kiheverni a jatlaget, mint egy keleti irányú utazás esetén, hiszen könnyebb később lefeküdni, mint korán. Sokat segít a jetlag orvoslásában, ha minél jobban hangsúlyozzuk az új hely fény-sötét ciklusát. Azaz sok időt töltünk szabad ég alatt napfényben, vagy erős lámpafénynél dolgozunk, illetve sötétedéskor megpróbálunk nyugovóra térni. Egy korai, szénhidrátdús vacsora sokak szerint segíthet. Az egykor divatos melatonin használata nem javallott, mert nincsenek róla pozitív tapasztalatok, sőt még árthat is. Egy dologra azonban mindenképpen szükség van: egy erős hangú vekkerre, mely drasztikusan felkelti az embert, amikor eljön a reggel. Hiszen aki ebben a pilledt reggeli állapotban visszaalszik, jó néhány nappal tovább szenved!

Vannak olyan tájak, melyekért érdemes vállalni a jetlag kellemetlenségeit, képek a repülőgépből:

A Nagy Déli-jégmezőből indult jégárak, Patagónia

Lávaár az Andokban, Közép-Chile

Descabezado Grande, Közép-Chile

Fitz Roy a Nagy Déli-jégmezővel, Patagónia

Szakértőnk: Dr. Gulyás Attila