Külön gratulálunk három csúcsmászó trekkinges barátunknak: Radek Janaliknak, Szárnya Istvánnak és Monostori Aurélnak. Ők együtt Radzs szirdár kíséretében már elindultak vissza Lukla felé. Őszintén reméljük, hogy sikerül is odaérniük és rengeteg élménnyel lettek gazdagabbak.

26-án sor került a hagyományos pudzsa-szertartásra, melyre egy láma érkezett. Ez az esemény a helybéliek szerint is az expedíció hivatalos kezdete. Az utóbbi két nap időjárása nem alakult túl kedvezően, sok hó esett és erős szél fúj még ma is. Az előrejelzések szerint egy jóidős periódus következik, holnapra talán kiderül és elindulhat a csapat az I. és II. tábor felé, a Khumbu-jégesésen át. Mindenki egészséges, csak Zsolt van megfázva egy kicsit, de ő is javul. Folyamatosan próbálunk kapcsolatot teremteni a Thuraya-val és 3G-s Ncell szerkezetekkel, mérsékelt sikerrel. Reméljük, az energiaellátásunk és a műholdas kapcsolatunk is hamarosan helyreáll, remélem csak a rossz idő miatt vannak problémák. Az egész csapat üdvözletét küldi!"

Mécs László - Földgömb szerző - blogjából:

"Április 21-én a Lhoce-alaptáborban töltött éjszaka után Kollár Lajos kivételével valamennyien elindultunk a 6189 m magas Island Peak (Imja Tse) felé.
Furcsa érzés volt távolodni a Lhotsétől, s újra alászállni az emberlakta, kellemesebb régiókba, de a tudat, hogy a nagy magasságban eltöltött napok elősegítik majd akklimatizációnkat, értelemmel ruházták fel e zsigerileg paradox helyzetet.

Emellett az is határozott célt kölcsönzött ereszkedésünknek, hogy hozzásegítsük 7 trekkinges útitársunkat ahhoz, hogy följuthassanak életük (eddig) legmagasabb csúcsára.
Aznap Dingbocséig (4400 m) ereszkedtünk, a csaknem 1000 méterrel alacsonyabb magasságban töltött éjszaka jótékonyan hatott mindannyiunk állapotára.
Másnap metsző szélben kapaszkodtunk föl az utolsó településig, Csukungig (4650 m). A kényelmesen elköltött ebéd után a társaság többsége késznek érezte magát az alaptáborba való fölmenetelre, s a másnapi csúcstámadásra.

A Lhoce, az Island Peak és jobbra az Ama Dablam tömegének látképe

Sajnos ketten még korábban felső légúti megbetegedést szereztek a szeles, hűvös időben, s a nagy magasságban nehezen megy a gyógyulás, így ők kétségek közepette folytatták az utat.

Két, két és fél órás gyaloglással értük el az alaptábort (5090 m), ahol erős szélben állítottuk fel sátrainkat az Imja Tso-tó szomszédságában. E gleccsertavat már az 1960-as évek óta tanulmányozzák a tudósok, hatalmas víztömeg (39 milliárd köbméter) halmozódott föl ugyanis medrében, s gátjának átszakadása a becslések szerint minden idők egyik legjelentősebb áradásos katasztrófáját idézhetné elő.
Az Island Peak nevet a XX. század közepén Eric Shipton angol hegymászó adományozta a később Imja Tse helyi elnevezéssel is felruházott hegynek, mely valóban szigetként emelkedik ki környezetéből."